Toprak Bilimi ve Bitki Besleme (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimToprak Bilimi ve Bitki Besleme (YL)
Program DirektörüProf. Dr. Aydın ADİLOĞLU
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceFen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program Amacı
Mezunların Mesleki Profilleri
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Arazi ve laboratuar test ve araştırma sonuçlarının ayrıntılı toprak haritalarına dayalı olarak değerlendirilmesi. Arazilerin sosyal ünitelerinin belirlenerek kırsal arazi planlaması, amenajman planlarının ve seçenekli kültür bitkilerinin ve diğer tarım dışı kullanımlara göre uygunluk derecesi haritalarının yapım teknikleri, arazilerin parametrik ve kategorik sistemlerde değerlendirilmesi.
2-Bitkilerin gübre ihtiyacının belirlenmesinde toprak ve bitki analizlerinin önemi. Bu amaçla kullanılan biyolojik ve kimyasal metodular ve bu metotların korelâsyonu ile en uygun kimyasal metodun seçimi. Seçilen metotların tarla denemeleri ile kalibrasyonu. Analiz sonuçlarına bakılarak gübre ihtiyacının belirlenmesi ve uygun gübre tavsiyesi yapılması.
3-Doğada kirliliğin önemi, toprak ve su kirliliğinin nedenleri, toprak ve su kirliliğinin sınıflandırılmasında kullanılan kimyasal yöntemler ve bu konuda alınacak önlemler.
4-Farklı bitkilerden örnek alma teknikleri, bitki örneklerinin analize hazırlanması, bitki örneklerinde bazı makro ve mikro besin elementi analizleri.
5-Farklı özelliklere sahip topraklarda uygulanacak kimyasal analiz yöntemlerinin belirlenmesi ve uygulanması.
6-Kil minerallerinin sınıflandırılması, strüktürleri ve mikromorfolojileri. Kil minerallerinin ayrışması, dönüşümü ve başkalaşımı, kilin mühendislik alanındaki kullanımları.
7-Kireç ve kireç materyallerinin tanımı, toprakların kireçlenme sebepleri, kireç ihtiyacı tayin yöntemleri, toprakta kireç ihtiyacını etkileyen faktörler ve kireç uygulama teknikleri.
8-Kolloidler ve kolloidal sistemler, flokülasyon, dispersiyon, elektriki çift tabaka ve zeta potansiyeli, toprakta negatif yükün kaynakları ve katyon değişim denklemleri.
9-Kültür bitkilerinde bitki besin elementlerine bağlı noksanlık ve fazlalık belirtilerinin nedenleri, gelişimi, tanısı, ayrımı ve sınırları.
10-Organik ve inorganik gübrelerin iyonik denge üzerindeki etkileri, bitkilerin beslenmesinde iyonlar arası etkileşimin önemi, bitkilerde iyon seçiciliği, köklere iyon akış kuramları, bitkisel hücrelerde iyon alımına bağlı olan elektrostatik dengeler ve organik iyon sentezi.
11-Organik ve konvansiyonel tarımda, topraktaki bitki besin elementleri dengesi ve gübrelemesinin önemi. Toprak ve bitki analizlerinin sonuçlarına göre ekilecek bitki çeşidine göre gübre çeşidinin ve miktarının belirlenmesi.
12-Potansiyometrik, volumetrik, titrimetrik, fotometrik ve spektrofotometrik analiz yöntemlerinin temel ilkeleri ve uygulamaları,
13-Sürdürebilir tarımda gübre kullanımının önemi, toprak ve bitki analizleri ile gübreleme arasındaki ilişkiler, Türkiye’de organik ve mineral gübre üretim ve tüketim miktarları, sorunları ve çözüm önerileri, gübreleme – insan sağlığı ilişkilerinin incelenmesi
14-Tarla ve sera koşullarında çeşitli sorunların çözülmesinde takip edilecek deneme yöntemleri ile bu yöntemlerin uygulanmasında izlenecek yolların ve kuralların gösterilmesi
15-Toprak haritalarının zemin mühendisliği özelliklerinin çeşitli kullanımları uygunluk sınıflarının değerlendirilmesi, toprak mühendisliği özellikleri ile toprak işleme yöntemleri ve birbirleriyle karşılaştırılması,
16-Toprakların bazı fiziksel ve kimyasal özellikleri, katyonlar ve anyonlar arası sinergist ve antagonist etkileşim makro ve mikro besin elementleri yarayışlılığının çeşitli kültür bitkilerinde kalite-verim üzerine etkisi.
17-Toprak verimliliği, bitki besleme ve gübreleme ile ilgili son yıllarda yapılmış olan çeşitli proje, araştırma ve literatürlerin incelenmesi, yorumlanması ve tartışılması.
18-Türkiye’de mevcut sınıflandırma ve değerlendirme yöntemleri, Toprak taksonomisine göre sınıflandırma
19-Yapay ve doğal düzenleyicilerin özellikleri, sınıflandırılmaları, kullanılma nedenleri ve toprağın özelliklerine etkileri

Müfredat

Toprak Bilimi ve Bitki Besleme (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024-2025 Güz Dönemi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Seçmeli Dersler() 45
LÜ-TO-14 Arazi Değerlendirme 3 0 5
LÜ-TO-02 Bitki Analiz Tekniği 3 0 5
LÜ-TO-10 Bitki Beslemede İyon Dengesi 3 0 5
LÜ-TO-16 Bitki Beslemede ve Toprak Verimliliğinde Son Gelişmeler 3 0 5
LÜ-TO-09 Bitkilerde Beslenme Bozuklukları 3 0 5
LÜ-TO-33 CBS Ortamında Toprak Özelliklerinin Belirlenmesi 3 0 5
LÜ-TO-30 Katı ve Sıvı Atıkların Toprak Düzenleyicisi Olarak Kullanımı 3 0 5
LÜ-TO-11 Kırsal Havza Tasarımı ve Arazi Kullanım Planlaması 3 0 5
LÜ-TO-12 Kil Minerolojisi ve Mikromorfoloji 3 0 5
LÜ-TO-15 Modern Taksonomiye Göre Türkiye Toprakları 3 0 5
LÜ-TO-08 Organik Tarımda Gübreleme 3 0 5
LÜ-TO-04 Özel Gübreleme 3 0 5
LÜ-TO-39 Sorunlu Toprakların Islahı 3 0 5
LÜ-TO-36 Strüktür Verim İlişkileri 3 0 5
LÜ-TO-19 Sürdürülebilir Tarımda Gübre Yönetimi 3 0 5
LÜ-TO-38 Tarımda Uzaktan Algılama 3 0 5
LÜ-TO-17 Toprak Bitki Analizine Dayalı Gübreleme Prog. Hazır. 2 2 5
LÜ-TO-34 Toprak Ekolojisi 3 0 5
LÜ-TO-32 Toprak Fiziğinin Temel ilkeleri 3 0 5
LÜ-TO-37 Toprak Kalitesi 3 0 5
LÜ-TO-29 Topraklarda Fiziksel Analiz Metodları 3 0 5
LÜ-TO-07 Topraklarda Kireçleme Teknikleri 2 2 5
LÜ-TO-40 Toprak Sağlığı 3 0 5
LÜ-TO-01 Toprakta Kimyasal Analiz Teknikleri 3 0 5
LÜ-TO-03 Toprak Verimliliği ve Gübre İhtiyacının Tayin Yöntemleri 3 0 5
LÜ-TO-06 Toprak ve Su Kirliliği 2 2 5
LÜ-TO-31 Tuzlu ve Alkali Topraklar 3 0 5
LÜ-TO-35 Yeşil Islah (Fitoremediasyon) 3 0 5
LÜ-TO-13 Zemin mühendisliği Özelikleri ve Toprak İşleme Teknikleri 3 0 5
Toplam AKTS: 60

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli 2024-2025 Bahar Dönemi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Dersler() 45
LÜ-TO-14 Arazi Değerlendirme 3 0 5
LÜ-TO-02 Bitki Analiz Tekniği 3 0 5
LÜ-TO-10 Bitki Beslemede İyon Dengesi 3 0 5
LÜ-TO-16 Bitki Beslemede ve Toprak Verimliliğinde Son Gelişmeler 3 0 5
LÜ-TO-09 Bitkilerde Beslenme Bozuklukları 3 0 5
LÜ-TO-33 CBS Ortamında Toprak Özelliklerinin Belirlenmesi 3 0 5
LÜ-TO-20 İleri Gübre Deneme Tekniği 2 2 5
LÜ-TO-30 Katı ve Sıvı Atıkların Toprak Düzenleyicisi Olarak Kullanımı 3 0 5
LÜ-TO-11 Kırsal Havza Tasarımı ve Arazi Kullanım Planlaması 3 0 5
LÜ-TO-12 Kil Minerolojisi ve Mikromorfoloji 3 0 5
LÜ-TO-15 Modern Taksonomiye Göre Türkiye Toprakları 3 0 5
LÜ-TO-08 Organik Tarımda Gübreleme 3 0 5
LÜ-TO-04 Özel Gübreleme 3 0 5
LÜ-TO-39 Sorunlu Toprakların Islahı 3 0 5
LÜ-TO-36 Strüktür Verim İlişkileri 3 0 5
LÜ-TO-19 Sürdürülebilir Tarımda Gübre Yönetimi 3 0 5
LÜ-TO-38 Tarımda Uzaktan Algılama 3 0 5
LÜ-TO-17 Toprak Bitki Analizine Dayalı Gübreleme Prog. Hazır. 2 2 5
LÜ-TO-34 Toprak Ekolojisi 3 0 5
LÜ-TO-32 Toprak Fiziğinin Temel ilkeleri 3 0 5
LÜ-TO-37 Toprak Kalitesi 3 0 5
LÜ-TO-29 Topraklarda Fiziksel Analiz Metodları 3 0 5
LÜ-TO-07 Topraklarda Kireçleme Teknikleri 2 2 5
LÜ-TO-01 Toprakta Kimyasal Analiz Teknikleri 3 0 5
LÜ-TO-03 Toprak Verimliliği ve Gübre İhtiyacının Tayin Yöntemleri 3 0 5
LÜ-TO-06 Toprak ve Su Kirliliği 2 2 5
LÜ-TO-31 Tuzlu ve Alkali Topraklar 3 0 5
LÜ-TO-35 Yeşil Islah (Fitoremediasyon) 3 0 5
LÜ-TO-13 Zemin mühendisliği Özelikleri ve Toprak İşleme Teknikleri 3 0 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 125

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
1111111111111111111
1111111111111111111
1111111111111111111
1111111111111111111
1111111111111111111
1111111111111111111
1111111111111111111
1111111111111111111
1111111111111111111
1111111111111111111
LÜ-TO-14 Arazi Değerlendirme
#
5133422333332243354
LÜ-TO-02 Bitki Analiz Tekniği
#
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000030000000000020
2000000000000000000
0000000000020000000
0200100000000000000
0000000000000000000
0010000000000000000
LÜ-TO-10 Bitki Beslemede İyon Dengesi
#
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000002
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
5000000000000000000
2050000000000000000
LÜ-TO-16 Bitki Beslemede ve Toprak Verimliliğinde Son Gelişmeler
#
5000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0002000000000000000
LÜ-TO-09 Bitkilerde Beslenme Bozuklukları
#
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000200002
0000000000000000020
0000050000005000000
0000500300000000000
0003000044005000000
0030000000230000000
0300000000000000000
2000000000000000000
LÜ-TO-33 CBS Ortamında Toprak Özelliklerinin Belirlenmesi
#
4111111111111111111
4111111111111111111
4111111111111111111
4111111111111111111
4111111111111111111
4111111111111111111
LÜ-TO-30 Katı ve Sıvı Atıkların Toprak Düzenleyicisi Olarak Kullanımı
#
1112211111211111111
1112211111211111111
1112211111211111111
1112211111211111111
LÜ-TO-11 Kırsal Havza Tasarımı ve Arazi Kullanım Planlaması
#
5243323224333233354
LÜ-TO-12 Kil Minerolojisi ve Mikromorfoloji
#
4002002022030330004
0320250200303003340
LÜ-TO-15 Modern Taksonomiye Göre Türkiye Toprakları
#
5323322022223222354
LÜ-TO-08 Organik Tarımda Gübreleme
#
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000400000000000000
0001000000000000000
0050000000000000000
0300000000000000000
4000000000000000000
LÜ-TO-04 Özel Gübreleme
#
1111115111141111111111
1111115111314111111111
1111115114111311111111
1111115131111141111111
1111115411111113511111
1111113111111111141111
1111155111111111113111
1111415111111111111411
1113115111111111111141
1151115111111111111113
1411115111111111111111
3111115111111111111111
LÜ-TO-36 Strüktür Verim İlişkileri
#
2111141311111111113
2111141311111111113
2111141311111111113
2111141311111111113
LÜ-TO-19 Sürdürülebilir Tarımda Gübre Yönetimi
#
3000000000000000000
2000000000000000000
1110000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
1000100000000000000
0000000000000000000
1000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
LÜ-TO-17 Toprak Bitki Analizine Dayalı Gübreleme Prog. Hazır.
#
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
1200000000000000000
LÜ-TO-34 Toprak Ekolojisi
#
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
1352111122315211311
LÜ-TO-32 Toprak Fiziğinin Temel ilkeleri
#
1111111111111113111
1111111111111113111
1111111111111113111
LÜ-TO-37 Toprak Kalitesi
#
2111111311112111111
2111111221112111111
2111111321112111111
2111111321112111111
LÜ-TO-29 Topraklarda Fiziksel Analiz Metodları
#
1211111111111111111111
1211111111111111111111
1211111111111111111111
1211111111111111111111
LÜ-TO-07 Topraklarda Kireçleme Teknikleri
#
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000034
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000300000000000
0000000010000000100
0000030000000000000
0003000003000003030
0030002000000000000
0200000000000000000
2000000000000000000
LÜ-TO-40 Toprak Sağlığı
#
1100200000000000000
2100000020002200000
1110010100100000200
1100000000000000001
1210001001000002020
2101000000020010000
LÜ-TO-01 Toprakta Kimyasal Analiz Teknikleri
#
1111111151111111112111
1111111151111111112111
1111111151111111112111
1111111151111111112111
1111111151111111112111
1111111151111111112111
1111111151111111112111
1111111151111111112111
1111111151111111112111
1111111151111111112111
1111111151111111112111
1111111151111111112111
1111111151111111112111
LÜ-TO-03 Toprak Verimliliği ve Gübre İhtiyacının Tayin Yöntemleri
#
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000000
0000000000000000300
0000000000000002000
0000000000000000000
0000000300000000000
0020030020003000003
0200000000000000000
0000000000000010000
2000000000000000000
0000000000000000000
LÜ-TO-06 Toprak ve Su Kirliliği
#
5441431111111131433
5411431111111135111
5441431111111131133
5411431111114115411
5441431111111131133
5411431111131111111
5441431111111115433
5411431111111131111
5413431111111111133
5441431111114135411
5411431111131135111
5443431111111135433
LÜ-TO-31 Tuzlu ve Alkali Topraklar
#
1211111111111111111111
1211111111111111111111
1211111111111111111111
1211111111111111111111
1211111111111111111111
LÜ-TO-35 Yeşil Islah (Fitoremediasyon)
#
1355511555314511414
1355511555314511414
1355511555314511414
1355511555314511414
1355511555314511414
LÜ-TO-13 Zemin mühendisliği Özelikleri ve Toprak İşleme Teknikleri
#
5432333232332253243
4332333232332254243
LÜ TEZ TEZ
#
0000000000000002000
0030020004003010020
0204000200102000200
3000103020020200001