YETERLİLİKLER
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme (YL)1-Arazi ve laboratuar test ve araştırma sonuçlarının ayrıntılı toprak haritalarına dayalı olarak değerlendirilmesi. Arazilerin sosyal ünitelerinin belirlenerek kırsal arazi planlaması, amenajman planlarının ve seçenekli kültür bitkilerinin ve diğer tarım dışı kullanımlara göre uygunluk derecesi haritalarının yapım teknikleri, arazilerin parametrik ve kategorik sistemlerde değerlendirilmesi.2-Bitkilerin gübre ihtiyacının belirlenmesinde toprak ve bitki analizlerinin önemi. Bu amaçla kullanılan biyolojik ve kimyasal metodular ve bu metotların korelâsyonu ile en uygun kimyasal metodun seçimi. Seçilen metotların tarla denemeleri ile kalibrasyonu. Analiz sonuçlarına bakılarak gübre ihtiyacının belirlenmesi ve uygun gübre tavsiyesi yapılması.3-Doğada kirliliğin önemi, toprak ve su kirliliğinin nedenleri, toprak ve su kirliliğinin sınıflandırılmasında kullanılan kimyasal yöntemler ve bu konuda alınacak önlemler.4-Farklı bitkilerden örnek alma teknikleri, bitki örneklerinin analize hazırlanması, bitki örneklerinde bazı makro ve mikro besin elementi analizleri.5-Farklı özelliklere sahip topraklarda uygulanacak kimyasal analiz yöntemlerinin belirlenmesi ve uygulanması.6-Kil minerallerinin sınıflandırılması, strüktürleri ve mikromorfolojileri. Kil minerallerinin ayrışması, dönüşümü ve başkalaşımı, kilin mühendislik alanındaki kullanımları.7-Kireç ve kireç materyallerinin tanımı, toprakların kireçlenme sebepleri, kireç ihtiyacı tayin yöntemleri, toprakta kireç ihtiyacını etkileyen faktörler ve kireç uygulama teknikleri.8-Kolloidler ve kolloidal sistemler, flokülasyon, dispersiyon, elektriki çift tabaka ve zeta potansiyeli, toprakta negatif yükün kaynakları ve katyon değişim denklemleri.9-Kültür bitkilerinde bitki besin elementlerine bağlı noksanlık ve fazlalık belirtilerinin nedenleri, gelişimi, tanısı, ayrımı ve sınırları.10-Organik ve inorganik gübrelerin iyonik denge üzerindeki etkileri, bitkilerin beslenmesinde iyonlar arası etkileşimin önemi, bitkilerde iyon seçiciliği, köklere iyon akış kuramları, bitkisel hücrelerde iyon alımına bağlı olan elektrostatik dengeler ve organik iyon sentezi.11-Organik ve konvansiyonel tarımda, topraktaki bitki besin elementleri dengesi ve gübrelemesinin önemi. Toprak ve bitki analizlerinin sonuçlarına göre ekilecek bitki çeşidine göre gübre çeşidinin ve miktarının belirlenmesi.12-Potansiyometrik, volumetrik, titrimetrik, fotometrik ve spektrofotometrik analiz yöntemlerinin temel ilkeleri ve uygulamaları,13-Sürdürebilir tarımda gübre kullanımının önemi, toprak ve bitki analizleri ile gübreleme arasındaki ilişkiler, Türkiye’de organik ve mineral gübre üretim ve tüketim miktarları, sorunları ve çözüm önerileri, gübreleme – insan sağlığı ilişkilerinin incelenmesi14-Tarla ve sera koşullarında çeşitli sorunların çözülmesinde takip edilecek deneme yöntemleri ile bu yöntemlerin uygulanmasında izlenecek yolların ve kuralların gösterilmesi15-Toprak haritalarının zemin mühendisliği özelliklerinin çeşitli kullanımları uygunluk sınıflarının değerlendirilmesi, toprak mühendisliği özellikleri ile toprak işleme yöntemleri ve birbirleriyle karşılaştırılması,16-Toprakların bazı fiziksel ve kimyasal özellikleri, katyonlar ve anyonlar arası sinergist ve antagonist etkileşim makro ve mikro besin elementleri yarayışlılığının çeşitli kültür bitkilerinde kalite-verim üzerine etkisi. 17-Toprak verimliliği, bitki besleme ve gübreleme ile ilgili son yıllarda yapılmış olan çeşitli proje, araştırma ve literatürlerin incelenmesi, yorumlanması ve tartışılması.18-Türkiye’de mevcut sınıflandırma ve değerlendirme yöntemleri, Toprak taksonomisine göre sınıflandırma 19-Yapay ve doğal düzenleyicilerin özellikleri, sınıflandırılmaları, kullanılma nedenleri ve toprağın özelliklerine etkileri

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Tarım, Ormancılık, Hayvancılık ve Su Ürünleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
7
YÜKSEK LİSANS
_____
EQF-LLL:
7. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Tarım, Orman ve Su Ürünleri alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 
2- Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar. 
1- Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi ve teoriler üretir. 
2- Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. 
1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 
1- Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. 
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 
3- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 
1- Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. 
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. 
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 
3- Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 
 



TYYÇ; Tarım, Ormancılık, Hayvancılık ve Su Ürünleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
7
YÜKSEK LİSANS
_____
EQF-LLL:
7. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey